Wojtas_SPI Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Mam problem z Jinchegiem Knight (50ccm, czterosĂłw, gĂłrnozaworowy). Po powaÂżnej awarii i wymianie waÂłu korbowego, cylindra tÂłoka i pierÂścieni w misce olejowej wytwarza siĂŞ ogromne ciÂśnienie. Po paru minutach pracy spod dekli zaczyna uchodziĂŚ powietrze z sykiem a olej wycieka coraz to nowymi simmerami a ostatnio rĂłwnieÂż spod cylindra (przy orginalnych usczelkach i szpilkach dociÂągniĂŞtych do granic). StopieĂą sprĂŞÂżania wegdÂług instrukcji powinien wynieœÌ 9,5:1 a po pomiarze u mechanika wychodzi 7. Twierdzi on, Âże zaleÂży to od tego czy silnikiem krĂŞci siĂŞ od rozrusznika czy od kopki a takÂże od otwarcia przepustnicy, poza tym mĂłwi, Âże stopieĂą sprĂŞÂżania nigdy nie osiÂąga nominalnych (podawanych w instrukcji) wartoÂści. Czy to wszystko prawda o stopniu sprĂŞzania i czy w misce olejowej powinno wystĂŞpowaĂŚ takie ciÂśnienie oleju (przy odkrĂŞceniu wlewu oleju syczy, przedtem takie rzeczy siĂŞ nie dziaÂły). Czy mechanik mĂłgÂł Âźle zaÂłoÂżyĂŚ pierÂścienie tÂłokowe lub popeÂłniĂŚ inny b³¹d, np. rozrzÂąd, zapÂłon etc. ?? LiczĂŞ na szybkÂą odpowiedÂź, bo maszyna stoi juÂż u niego drugi tydzieĂą a silnik bĂŞdzie rozbieraÂł juÂż chyba 5ty raz. Pomó¿cie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pokemoon Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 polecam zmienic mechanika a dupcenie ze stopien nigdy nie osiaga wartosci ksiazkowych mozna miedzy bajki wlozyc. ps.napisz czy w jakims serwisie masz moto czy gdzie zeby omijac to miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 polecam zmienic mechanika a dupcenie ze stopien nigdy nie osiaga wartosci ksiazkowych mozna miedzy bajki wlozyc. ps.napisz czy w jakims serwisie masz moto czy gdzie zeby omijac to miejsceNic dodac,nic ujac :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Powiedz baranowi ze 1. MierzyĂŚ to on mierzy ciÂśnienie sprezania a nie stopien sprezania bo cisnienie jest w MPa a stopien jest bezwymiarowy i nie moze miec jedno i drugie jednakowej wartosci2. Jest cos takiego jak odpowietrzenie skrzyni korbowej ktore musi byc drozne bo gdy jest zatkane, cisnienie ktore sie robi w ukladzie korbowym potrafi zatrzymac silnik nie mowiac o wyciekach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RESO Opublikowano 13 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2005 Jest cos takiego jak odpowietrzenie skrzyni korbowej ktore musi byc drozne bo gdy jest zatkaneOdma wiem cos o tym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 no to ktoÂś Ci nieÂźle spier**** motorek, trzeba go rozebraĂŚ i pooglÂądaĂŚ co jest nietak i dobrze tym razem poskÂładaĂŚa do tego 'mechanika' juÂż nie jeÂździj nawet z wymianÂą Âświecya tak na marginesie, to szpilek nie dokrĂŞca siĂŞ "do granic" jak to napisaÂłeÂś, bo z aluminiowego bloku moÂżesz wyrwaĂŚ sobie gwint :!: Âśruby dokrĂŞcamy momentem zalecanym przez producenta, szczegĂłlnie w tak maÂłym silniczku, to nie traktori daj tu motocykl do naprawy :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas_SPI Opublikowano 15 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Ok dziĂŞki. To byÂła zatkana odma, mechanik jak sÂładaÂł silnik nie wyci¹³ dziur na Âśruby w uszczelce (stwierdziÂł, Âże przebije je Âśrubami) i okazaÂło siĂŞ Âże jedna z tych dziur prowadziÂła do kanalika wychodzÂącego na zewnÂątrz. Trudno byÂło na to wpaœÌ, bo jest wywiercona w zasadzie na skÂładaniu po³ówek silnika, tak jak dziury na Âśruby mocujÂące i wyglÂądaÂła tak samo. Olej juÂż nie leje. Niestety problemĂłw nastrĂŞcza teraz regulacja gaÂźnika. Poza tym schodzi z obrotĂłw z duÂżym opóŸnieniem i oporem. Czasem jak siĂŞ odkreci i puÂści gaz, to nie doœÌ Âże nie zejdzie z obrotĂłw to jeszcze wkrĂŞca siĂŞ na wyÂższe. Jaka moÂże byĂŚ tego przyczyna, dodam Âże nie sÂą to najprawdopodbniej Âźle zaÂłoÂżone pierÂścienie bo widziaÂłem cylinder od Âśrodka i byÂł wypolerowany na szklankĂŞ, pierÂścienie teÂż w caÂłoÂści, czyli chyba siedizaÂły wszystkie na miejscach. I jeszcze jedno pytanie, czy przegrzewanie siĂŞ silnika przy pierwszysch jazdach po remoncie (byÂł juÂż wczeÂśniej odpalany na stojÂąco, bez obciÂązenia) normalne jest szybkie przegrzewanie siĂŞ silnika? Przedtem nigdy sie tak nei grzaÂł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 cylinder zawsze jest bÂłyszczÂący. Przegrzewa siĂŞ, bo jest na dotarciu (nowe czĂŞÂści siĂŞ muszÂą wzglĂŞdem siebie dopasowaĂŚ), zÂły skÂład mieszanki takÂże moÂże wpÂływaĂŚ na temperaturĂŞ, a tym bardziej na to nieschodzenie z obrotĂłw. Jeszcze wymieĂą filtr powietrza jeÂśli tego nie zrobiÂłeÂś, a na regulacjĂŞ do serwisu motocyklowego, a nie u JaÂśka za miedzÂą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.