thematgan Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Witam! Jestem nowy na forum i to dopiero mój pierwszy sezron a moto, kupiłem yamahe fzr 600 genesis z 90 roku. Mam 65 tyś przebiegu i teraz pytanie jaki olej wlać?? mineralny, jakiś Motul?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Motul 10W40 taki http://alejka.pl/motul-5100-4t-ester-10w40-4l.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thematgan Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 a Castrol Act Evo 4T 20W40 nadałby sie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Dlaczego uparłeś śie na tego minerala? Lej przynajmniej półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Uparł się bo ma moto i silnik już ponad 20 letni. Sam też by nalał mineralny bo w zimę motorem się nie jeździ i nie trzeba rzadszego oleju. Dodatkowo jeśli miał mineral wcześniej to po wlaniu pół/syntetyka może mieć wycieki. Najlepiej nalać taki sam jak był ale kolega chyba nie wie co tam teraz jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Po pierwsze rodzaj oleju nie mówi o tym czy olej jest rzadki czy gęsty. Odpowiada za to SAE oleju.Po drugie wycieki z silnika to bajka i mit rodem z czasów PRL. Sami producenci olejów zalecają lanie pełnego syntetyka nawet do starszych silników.Polecam poczytać sobie np. to http://www.autocentrum.pl/technika/syntetyczny-olej-silnikowy-zalety-wady-i-mity/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 mr drzewo, zgadzam sie. Wlałem kiedys do kawy z 85 roku z rpzebiegiem 96 tys km motul 300V i nic sie nie 'działo" po za tym że olej był drogi.Kolego wlej motul 5100 10w40 lub w ostatecznosci motul 5000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Dokładnie. My z bratem wlaliśmy full syntetyka do Horneta z 2002 i silnik pracuje jak złoto. Dodam, że latał wcześniej na półsyntetyku. Według mitów "forowych" taka operacja kończy się tylko w jeden sposób - zatarcie i rozszczelnienie silnika Napewno syntetyk/półsyntetyk wyjdzie to na dobre silnikowi - zwłaszcza starszemu z większym przebiegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 wazna jest napewno specyfikacja oleju, bo niektóre starsze silniki ze wzgledu na technologie budowyi to że mając znaczny przebieg Tworza sie osady i smoły które uszczelniaja silnik, może sie okazacze po wlaniu syntetyka który zawiera spora ilośc detergentów jak 'ruszy' ten syf to pozatyka wszystko lub rozszczelni silnik.Wlewając np olej 0W30 do silnika z lat 80 o przebiegu ok 100 tys moze zakonczyc sie jego zatarciem bo olej może okazac sie za żadki.tak samo sprawa ma sie z silnikami z hydroregulatorami. olej który nie posiada dodatków uszlachetniających w tym celu spowoduje 'stukanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Po pierwsze rodzaj oleju nie mówi o tym czy olej jest rzadki czy gęsty. Odpowiada za to SAE oleju.A jakie SAE ma syntetyk, półsyntetyk i mineralny? Jeszcze nie widziałem minerala np. 5W20. A co do rozszczelnienia to syntetyk zawsze wymyje osady (chińczycy mają na to sposób - bez uszczelek a jedynie silikon). Może też dość do mniejszej wydajności pompy oleju co jak się skończy to można sobie wyobrazić. Najlepiej lać olej zalecany wg serwisówki. A Hornet z 2002 to nie aż taki staruszek i nie aż taka stara technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 A jakie SAE ma syntetyk, półsyntetyk i mineralny? Jeszcze nie widziałem minerala np. 5W2może miec np te same przykład:20W50 moze byc mineralny, półsyntetyk lub pełen syntetyk (oleje HD np revtech czy genuine scremin eagle)tak samo ma sie to z 10W40owszem wielu mechaników samochodowych czy tez sklepowych twierdzi że oleje oznaczane oW30 to sa syntetyki a 10W40 pół i 20 W... mineralne.. a Ci ostatni juz wogóle nie maja pojęcia co oznacza pierwsza liczba z W i druga bez w oznaczeniach jak tez klasa oleju i specyfikacja i do czego mozna to 'wlać"ps 5W20 mineralny? - jest taki olej do zawieszeń motocyklowych produkowany przez quakerstate.równiez z takim smaym oznaczeniem z penzoila (olej silnikowy mineralny)http://www.ebay.co.uk/itm/Pennzoil-5W-20-Mineral-Engine-Oil-US-Quart-/380417897783?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item5892ac7537 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 A jakie SAE ma syntetyk, półsyntetyk i mineralny? Jeszcze nie widziałem minerala np. 5W20.Danvield mnie wyręczył. A co do rozszczelnienia to syntetyk zawsze wymyje osady (chińczycy mają na to sposób - bez uszczelek a jedynie silikon). Może też dość do mniejszej wydajności pompy oleju co jak się skończy to można sobie wyobrazić.Pompa tylko na tym zyska. Lepsze smarowanie i olej stabilny temperaturowo, który ma podobną gęstość zarówno jak jest gorący, jak i zimny. To jedna zalet syntetyka.Co do środków myjących to jest tak samo jak w SAE. Rodzaj oleju o tym nie decyduje. Odpowiada za to liczba zasadowa TBE. Często syntetyki i półsyntetyki mają zbliżoną lub tą samą wartość TBE. Nie chce mi się szukać tabelki z porównaniem.Liczba zasadowa - TBNJest to jeden z najważniejszych parametrów oznaczanych w olejach silnikowych, charakteryzujący zdolności myjąco-dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergentów w oleju. Im liczba zasadowa jest większa, tym olej ma lepsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Liczba TBN maleje w miarę, jak olej się zużywa. Gdy osiągnie zero, kwaśne substancje chemiczne zaczynają powodować korozję i zmniejszanie prześwitu kanałów olejowych. We współczesnych olejach z reguły TBN wynosi 7-12 mg KOH/g (wodorotlenku potasu). Oleje do silników wysokoprężnych charakteryzują się zazwyczaj wyższymi liczbami zasadowymi, niż oleje do silników benzynowych.Źródło: http://chudzikj.repu...a/Olej/olej.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thematgan Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 dzięki bardzo, ja generalnie jestem mechanikiem, ale nigdy nie miałem doczynienia z moto wiec sie pytam, a wiem ze przebieg 60 tyś dla moto to nie mało. Wleję tego motula 5100 10w40. Mam jeszcze jeden problem, jeśli ktoś by miał na sprzedaż pokrywe z prawej strony silnika z fzr 600. Ta pokrywa przełożenie z rozrusznika do koła zamachowego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Również dzięki za wyjaśnienie. Nie mam na tyle czasu aby czytać o wszystkim i na wszystkim się znać. A to co napisałem to zostało zweryfikowane i teraz jestem "mądrzejszy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Christo Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Skoro temat jest świeży i mam równiez pytanie o olej to sie podepnę.Jakie znaczenia ma norma API? Czy jeśli w specyfikacji mam SF lub SG to czy mogę zastosować SJ?Motul 5100 10W40 ma API SG/SH/SJ/SL więc bez problemu ale już przu Castrolu wyczytałem tylko SJ. Mogę go wlać czy lepiej dopłacić i wlać Motula? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Im wyższa literka po S tym lepsza klasa jakości oleju. Można spokojnie lać ten olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 [Pompa tylko na tym zyska. Lepsze smarowanie i olej stabilny temperaturowo, który ma podobną gęstość zarówno jak jest gorący, jak i zimny. To jedna zalet syntetyka.Co do środków myjących to jest tak samo jak w SAE. Rodzaj oleju o tym nie decyduje. Odpowiada za to liczba zasadowa TBE. Często syntetyki i półsyntetyki mają zbliżoną lub tą samą wartość TBE. Nie chce mi się szukać tabelki z porównaniem.Tutaj nie chodzi o gęstość, a lepkość oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.