TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-motocyklowe/belray/bel-ray-exl-20w50-mineralny-4l,p273420175 Ja Grześ rozumiem o co Ci chodzi, tylko nie wiem co wlac belli, szukam najlepszego naj naj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Aby uniknac niepotrzebnych jaj skontaktuje sie po swietach z Gosciem ktory tym handluje,serwisuje i reperuje od lat.Tak bedzie chyba najlepiej.Jak sie cos dowiem dam znac.Tak na wszelki wypadek napisz jaki to jest rocznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Pierwsze mille ale nie jestem pewien czy silnik tej jest 1998. To rotax v990 128 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Napisałem ci, co sądzę o tym oleju. To, że ślizga ci sprzęgło może mieć dwie przyczyny: - chemiczna - brak odpowiednich dodatków w oleju zapewniających przeniesienie momentu między elementami sprzęgła lub/i - mechaniczna - utrata parametrów pracy sprężyn sprzęgła (odkształcenie plastyczne, termiczne), zużycie eksploatacyjne okładzin ciernych. Żeby ustalić powód poślizgu trzeba wykluczyć obie przyczyny. Przemyśl sobie, co tańsze/szybsze. Wymiana oleju na bardziej właściwy czy demontaż podzespołów do weryfikacji. Przy wymianie oleju przemyślałbym płukanie silnika. Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Ja dodam od siebie tylko tyle. Nie kupujcie oleju w internecie i przypadkowych miejscach. Ja kupuję motula pełnego syntetyka i nic się nie ślizga (ale u sprzedawcy certyfikowanego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 6 minut temu, TURBO1000 napisał: Pierwsze mille ale nie jestem pewien czy silnik tej jest 1998. To rotax v990 128 koni OK.Jak wspomnialem,dam znac jak sie cos dowiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 1 minutę temu, Taurus napisał: OK.Jak wspomnialem,dam znac jak sie cos dowiem. Bardzo dziękuje. Żużu nie bede tam grzebal bez potrzeby, uszczelki i membrana wyniesie tyle co 4 l oleju, aa najwyzej silnik przepłucze porządnie gdyby nadal slizgało Z tego co wyczytalem na polskich forach to wlasnie motul 10w40 robi takie zamieszanie ze sprzegłem.Ten bel ray widzi CI sie? Odnosnie podrubek to głowa mała!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 3 minuty temu, TURBO1000 napisał: Bardzo dziękuje. Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 W kwestii jakości tego, co kupujemy... Olej hydrauliczny w magiczny sposób stawał się silnikowym dowolnego producenta... Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Widzialem kiedys ta magiczna przemiane wody w wino.. przerazająca sprawa. w rotaxach sa bardzo wrazliwe napinacze rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Turbo, o BellRayu słyszałem dużo dobrego. Jeden znajomy w karierze zawodowego zawodnika motocrossu jeździł na nim i chwalił. Nie miałem z nim do czynienia więc to nie jest moja opinia. Nie mogę potwierdzić. Żużu 77; Cieszyn; R1200RT '05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Poczekaam na wiesci od kolegi Taurusa ale raczej bede próbował z bellrayem 20w50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 1 minutę temu, TURBO1000 napisał: Poczekaam na wiesci od kolegi Taurusa ale raczej bede próbował z bellrayem 20w50. Troche cierpliwosci Kolego . Na razie nic nie lej.Twoj motek to nie Komar ktory zadowoli sie nawet olejem rzepakowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Zdaje sobie sprawe, ten tydzien nie bede jeździł, planuje loty na weekend - poczekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 20 godzin temu, Taurus napisał: Troche cierpliwosci Kolego . Na razie nic nie lej.Twoj motek to nie Komar ktory zadowoli sie nawet olejem rzepakowym. A chyba wcześniej sugerowałeś, że twój fachowiec, czy forumowicze z forum aprilii zalecają olej mineralny. Najlepszy olej mineralny, jest o lata świetlne gorszy od najtańszego syntetyka i jeżeli ktoś twierdzi inaczej, to trzeba go odesłać do fachowej, tematycznej literatury, która być może wyrwie tych osobników z zaściankowego toku rozumowania Chyba, że wystąpił jakiś błąd i ktoś uznał, że specyfikacja lepkościowa 15W50 czy też 20w50 tyczy się tylko minerałów. Tak nie jest. Nie chcę się tutaj wymądrzać, ale aprilia do rotaxów v990 zalecała chyba oleje w klasie lepkościowej 15w50 i chyba taki lałem do mojego caponorda i sprawdzał się bardzo dobrze w przeciwieństwie do klasy lepkościowej 10W40(zdecydowanie głośniejsza praca silnika i mniej precyzyjna i kulturalna praca skrzyni biegów), a te silniki są niemal identyczne. Na polskim forum caponorda, zdecydowanie zaleca się olej w specyfikacji lepkościowej 15W50 i najczęściej polecają olej Eni(kiedyś Agip). 20W50 w naszych warunkach klimatycznych i rotaxie chłodzonym cieczą, to już lekkie przegięcie, lepiej się sprawdzi w silnikach chłodzonych wiatrem. Na twoim miejscu wszedłbym w dobrego syntetyka 15W50 i jak pisał wcześniej Żużu zastosuj płukankę do silnika,np. Penrite Engine Flush. Bardzo dobra płukanka bez rozpuszczalników, jedno opakowanie jest na 7,5 litra oleju, co spokojnie wystarczy ci na dwie wymiany oleju. Jeżeli nie zauważysz zmian, to niestety czeka cię rozbiórka sprzęgła i weryfikacja jego stanu...... Ja bym wszedł w 15W50: -Penrite -Royal Purple -Millers -Liqui Moly 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Michale co lałeś do kapcia? Jebaleś mu równo czy raczej głaskałeś bo jechal? Chce miec olej który sie ,, nie zesra,, . Mam na uwadze sprzego które slizga...uj wie czemu. Odpowietrzalem, wymienialem plyn 3x i zostawilem na zime... ZIma przeleciala pod natłokiem pracy i powloli staje pod scianą....... zglupiałem i jestem gotów wlać 20 pi razy 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Tak jak pisałem, lałem 15W50, początkowo Motula, ale finalnie pozostałem bodajże przy Agipie, teraz nazywa sie to Eni. Motocykl zawsze był obciążony w 95% mną, pasażerką i bagażem, jak trzeba było to dostawał po garach, ale zapewne nie w taki sposób w jaki ty traktujesz swojego rotaxa(tak przypuszczam), ale problemów ze sprzęgłem nie było. Ostatnio, jeden użytkownik Caponorda ma podobne problemy do Twoich. Sprężyny dociskowe sprzęgła mieszczą się w normie, tarcze sprzęgła w jak najlepszym stanie, prawdopodobnie problem tkwi w jednej stalowej przekładce tarcz ciernych. Też kombinował z olejami i podkładkami pod sprężyny i finalnie wyszło chyba na to, że stalowe tarczki są przyczyną problemów z uślizgami sprzęgła....... Coś mi się wydaje, że rozbiórka sprzęgła cię nie ominie, bo niezależnie od tego, jaki olej wlejesz w dowolnej specyfikacji lepkościowej czy też jakościowej(byle nie niższej niż zalecana przez rotaxa), to przy zdrowym sprzęgle olej nie powinien być przyczyną twoich problemów. Serwisówka do ręki i jazda. Akurat rozbiórka sprzęgła w tym rotaxie jest bardzo prosta i przyjemna, przy okazji sprawdzisz sobie, czy łożysko w koszu sprzegła jest jeszcze całe, bo też potrafi płatać figle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 No wiec z tego co sie dowiedzialem tak jak juz wyzej Koledzy pisali zalecany olej 15 W 50 .Jesli sprzeglo nie trzymia to jest wina samego sprzegla,sprezyny,tarcze cierne raczej do wymiany.Fabrykaty oleju:Liqui-moly.Castrol,IP Extra Raid (4),Procycle 4T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Dziękuje za info. Wyszło na to ,ze rozbieram wieczorem sprzeglo i niestety stator. Pogoda nie dopisuje więc i tak nie pojezdzę . Co powiecie na to? Aprilia RSV Mille Na tym motocyklu w Mistrzostwach Świata Superbike szalał Troy Corser. W 2000 roku zdobył tytuł II wicemistrza. Motocykl „cywilny” ma brutalnego kopa, idzie na gumę w każdej chwili, ale ma to swoje konsekwencje w trwałości. Mille poprawiono w 2001 roku, jednak wiele wad pozostało. NAJWIĘKSZE WADY Najpoważniejszym problemem będzie serwis. Mało który warsztat podejmie się zrobić w nim cokolwiek. A jest co robić. Silnik Rotaxa tkwiący w podwoziu jest potwornie skomplikowany technicznie: wystarczy powiedzieć, że w głowicy tylnego cylindra oprócz dwóch wałków rozrządu jest też wałek wyrównoważający te wałki. Silnik ma podstawową wadę w układzie smarowania. Magistrala olejowa w wale korbowym jest źle wykonana i zacierają się panewki korbowodowe. A to pachnie remontem głównym i mechanik, który podejmie się go zrobić, napotka na poważny problem – na kołach rozrządu nie ma żadnych znaków. Rozrząd jest tak skomplikowany, że po rozebraniu nie ma szans zmontować go z powrotem. Doświadczeni mechanicy radzą sobie z tym problemem, robiąc specjalne szablony z blaszki i własnoręcznie znacząc rozrząd. W każdym razie remont to potworna kasa i dostępność części kiepska, niektórzy kupują więc używany, ale sprawny silnik. Pewien polski miłośnik Mille zrezygnował z motocykla dopiero po kupnie trzeciego – wszystkie się zatarły. Następny złośliwy detal – wycisk sprzęgła ma podciśnieniowe wspomaganie, w którym pęka membrana i ustrojstwo nie działa. Aluminiowa rama produkowana do roku 2000 ma poważną wadę: wybija się w niej baza górnego łożyska główki ramy. Sprawa jest nie do naprawienia. Mille ma też niezbyt dobrą elektrykę. Zaniki ładowania to typowy problem. Oprócz tego silnik RSV bardzo mocno wibruje, co wiąże się z pękaniem różnych detali podwozia. Z tym problemem Aprilia częściowo sobie poradziła, na sezon 2001 zmieniając położenie silnika w nowej ramie. ///http://www.motocykl-online.pl/testy/Motocykle-uzywane-Tych-motocykli-nie-kupuj,8047,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Nie ma motocykli idealnych, ale faktycznie muszę przyznać, że aprilia to był jedyny sprzęt, w którym musiałem przeprowadzić bardzo dużo modyfikacji układu elektrycznego Powodzenia w naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Dnia 22.04.2017 o 07:47, TURBO1000 napisał: Dziękuje za info. Wyszło na to ,ze rozbieram wieczorem sprzeglo i niestety stator. Pogoda nie dopisuje więc i tak nie pojezdzę . Co powiecie na to? Aprilia RSV Mille Na tym motocyklu w Mistrzostwach Świata Superbike szalał Troy Corser. W 2000 roku zdobył tytuł II wicemistrza. Motocykl „cywilny” ma brutalnego kopa, idzie na gumę w każdej chwili, ale ma to swoje konsekwencje w trwałości. Mille poprawiono w 2001 roku, jednak wiele wad pozostało. NAJWIĘKSZE WADY Najpoważniejszym problemem będzie serwis. Mało który warsztat podejmie się zrobić w nim cokolwiek. A jest co robić. Silnik Rotaxa tkwiący w podwoziu jest potwornie skomplikowany technicznie: wystarczy powiedzieć, że w głowicy tylnego cylindra oprócz dwóch wałków rozrządu jest też wałek wyrównoważający te wałki. Silnik ma podstawową wadę w układzie smarowania. Magistrala olejowa w wale korbowym jest źle wykonana i zacierają się panewki korbowodowe. A to pachnie remontem głównym i mechanik, który podejmie się go zrobić, napotka na poważny problem – na kołach rozrządu nie ma żadnych znaków. Rozrząd jest tak skomplikowany, że po rozebraniu nie ma szans zmontować go z powrotem. Doświadczeni mechanicy radzą sobie z tym problemem, robiąc specjalne szablony z blaszki i własnoręcznie znacząc rozrząd. W każdym razie remont to potworna kasa i dostępność części kiepska, niektórzy kupują więc używany, ale sprawny silnik. Pewien polski miłośnik Mille zrezygnował z motocykla dopiero po kupnie trzeciego – wszystkie się zatarły. Następny złośliwy detal – wycisk sprzęgła ma podciśnieniowe wspomaganie, w którym pęka membrana i ustrojstwo nie działa. Aluminiowa rama produkowana do roku 2000 ma poważną wadę: wybija się w niej baza górnego łożyska główki ramy. Sprawa jest nie do naprawienia. Mille ma też niezbyt dobrą elektrykę. Zaniki ładowania to typowy problem. Oprócz tego silnik RSV bardzo mocno wibruje, co wiąże się z pękaniem różnych detali podwozia. Z tym problemem Aprilia częściowo sobie poradziła, na sezon 2001 zmieniając położenie silnika w nowej ramie. ///http://www.motocykl-online.pl/testy/Motocykle-uzywane-Tych-motocykli-nie-kupuj,8047,2 Normalnie hebel.Stąd te ceny 5 tys za falco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Nie wiem na ile te newsy są prawdziwe, ale tak poczytny miesięcznik jak Motocykl, nigdy nie był dla mnie źródłem wiarygodnej informacji. Będąc 4-5 lat użytkownikiem rotaxa 990, nie natknąłem się ani osobiście, ani na forum caponorda oraz forum ogólnopolskim aprilii na informacje, żeby te silniki legitymowały się takimi niedociągnięciami, tym bardziej, że 150-200tys.km, to te silniki robią z kartoflem w wydechu bez najmniejszych problemów.......no chyba, że pierwsze partie faktycznie były jakieś wadliwe. Nie wiem skąd też informacja o braku znaków na kołach zębatych układu rozrządu, może miałem jakiś "inny" silnik, ale znaki były wybite jak byk, a i w manualu też są bardzo dobrze widoczne, a .sam wałek wyrównoważający nie wygląda na element, który mocno komplikuje tą konstrukcję. Silnik ma smarowanie z suchą miską olejową, są tam dwie pompy olejowe, również nie spotkałem się, żeby układ smarowania wykazywał jakieś większe problemy podczas eksploatacji. No i ta informacja z membraną układu sprzęgłowego..........wszystko może się zepsuć, ale żeby robić aferę z powodu elementu za 40-60 zł......... Po takim newsie kolega nfs, łatwo wyciąga wnioski, ja po 70tys.km na tym silniku mam odmienne zdanie........ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TURBO1000 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Tez mam wrazenie ,ze mocno naciagneli dobre imie rotaxa. W sumie mi to zwisa bo juz za poźno na wybieranie sprzeta... Jeszcze jedna powazna awaira(np. panewka) i wracam na japońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajk4send Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 No ja się nie znam kompletnie, ale ś.p. Autor tej opinii miał b. dobrą prasę... https://www.scigacz.pl/Zmarl,Wlodzimierz,Kwas,ojciec,wspolczesnych,wyscigow,motocyklowych,30125.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Godzinę temu, ajk4send napisał: No ja się nie znam kompletnie, ale ś.p. Autor tej opinii miał b. dobrą prasę... https://www.scigacz.pl/Zmarl,Wlodzimierz,Kwas,ojciec,wspolczesnych,wyscigow,motocyklowych,30125.html I nikt mu tego nie odbierze, pytanie tylko czy laurka była wystawiona na podstawie wiarygodnych informacji z pewnych źródeł(przynajmniej kilku-kilkunastu), czy oparta była na jednym niezadowolonym użytkowniku, pomijając tysiące tych, którzy do dzisiaj śmigają na V990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.